Négykerék blog

Használt autó vásárlás 2016-ban.

2016. január 31. 23:02 - Lengyel Bence

Egy autós életében a legszebb és talán legidegőrlőbb pillanat is, amikor autóvásárlásra szánja magát. Ebben a cikkben megpróbálok segítséget nyújtani az autó kiválasztásától egészen a frissen vásárolt autó saját névre vételéig, és a felmerülő költségek kiszámításáig. Most az idehaza vásárolt autókkal kapcsolatban fogok beszélni, a külföldről behozott autók egy másik cikkben lesznek terítéken.

Az autó keresésére legjobb oldal talán itthon a „hahu”, kereséskor ne csak az adott modellre keressünk, hanem esetleg a hasonlókra is, mivel sok eladó nincs tisztába az autóval, és rossz adatokat ad meg pl.: Audi 80-at Audi A8ként hirdetve. Az autó kiválasztásában nagy segítséget nyújthat a „népítélet”, ami a következő címen érhető el: http://nepitelet.hu/autok/ . Itt megnézhetjük, hogy a tulajdonosok milyen véleménnyel vannak az autóról, persze ez se szentírás mindent a helyén kell kezelni. Ha kiválasztottuk az autót kezdődhet a szokásos körök lefutása: telefon-->megnéz-->elvisz/vagy nem. Jelenleg NEM lehet úgy autót vásárolni idehaza (külföldön se ajánlatos), hogy azt nem néztük meg nagyon sok a hulla, vállalhatatlan kocsik,bontószökevények stb. „oda kell menni, meg kell nézni!”. Ha tehetjük, olyan embert is vigyünk magunkkal, aki már látott autót, és nem esik kétségbe, ha azt kérdezem tőle mi az a lambda-szonda. Természetesen a legtisztább, ha elvisszük az autót egy márkaszervizbe egy átvizsgálás erejéig, de ezt az eladó nem biztos, hogy engedi, ha meg ő viszi el átvizsgáltatni ki tudja, mit írnak le.

 

Megláttuk, megszerettünk, megyünk megnézni. Egyedül nem megyünk, főleg nem, ha az autó vételára nálunk is van, fő az óvatosság! Először is nézzük körbe az autót, rozsdát keresve világítsunk be a kerékjárataiba, nézzünk az autó alá! Ha itt minden rendben irány a motortér! Itt keressünk olajfolyást vízszórást, furcsa zörejeket „taknyozást” (2 drót darab tartja a hűtőt a helyén az nem biztos, hogy jó!), ha itt is minden rendben, jöhet az utastér. Vannak autók, amiknek a beltere már 120 ezer kilométer után elpusztul, és van, ami még 300.000 km-nél is jól néz ki, ennek nézzünk utána mielőtt megnézzük, keressünk szakadásokat a kárpiton, nézzük meg a pedálokat a kormánykerék és kapcsolók kopását, ha van rá módunk vigyünk magunkkal hibakód olvasó eszközt, és ha az eladó megengedi, olvassuk ki a hibakódokat a kocsiból. Minden gombot nyomjunk meg, húzzunk le és fel minden ablakot többször is, és nézzünk be a szivargyújtóba, ha van benne dohánydarab jó az esély, hogy dohányoztak. Az autóba nem árt megnézni a tetőkárpitot is, ha esetleg gombostűt találunk, benne akkor ott bizony lóg, és a rafkós eladó így próbálja leplezni, amíg valami balek meg nem veszi a vasat. Megnéztünk mindent szerelmesek vagyunk az autóba, kell nekünk, az eladó is rendesnek tűnik, már nyúlnánk a pénzért, de NE tegyük! Jelenleg nem tudjuk, hogy az autó által mutatott kilométer pontos-e, és azt se, hogy esetleg körözés alatt van-e a gépkocsi. Irány hát a http://kekkh.gov.hu/gepjarmuadat-lekerdezo/ , itt az ügyfélkapunkba belépve és 625 forintot bankkártyáról kifizetve már meg is kaptuk, hogy 2010 óta milyen óraállásokat rögzítettek a kocsival kapcsolatban, és hogy a rendőrség körözi-e az autót. Ha itt is rendben, az autó nyugodt szívvel,vásárolhatjuk meg bár arra mindenképp figyelni kell, hogy ha cég nevén van az autó, akkor a cég ellen ne legyen csődeljárás, mert akkor buktuk az autót, és mehetünk pereskedni, arról nem is beszélve, hogy a pénzünket se látjuk soha többé.

image1.PNG

Kifizetjük az autót, megkötjük a szerződést. A szerződést 4 példányban kell 2-2 megírni egy ideje már csak a „Teljes bizonyító erejű okiratot” fogadják el, autó adásvételinek ajánlom ezt a sablont alkalmazni. Kitöltés során mindenképp megjegyzésbe oda kell írni az autó hibáit, karcok, törések, elemjavítások stb. így a későbbiekben ebből nem lehet probléma. A szerződés kitöltése folyamán nagyon figyeljünk, hogy minden adat egyezzen az okmányokban lévővel egy kötőjel vagy egy az iratokba be nem került utónév sok fejfájást okozhat az okmányirodában és akár érvénytelenítheti is a szerződést. Megvettük az autót, jaj de jó, most már minden könnyű lesz… Nem. Most következik a hivatalos oldala a dolognak minél hamarabb kötni kell egy kötelező felelősség biztosítást a frissen vett autóra mivel az azonnal érvényét veszti és a biztosító súlyos ezreseket kérhet el fedezetlenségi díj-ként, arról nem is beszélve, hogy az okmányiroda nem fogja átírni az autót amíg, nincs ott a papír, hogy biztosítva van a kocsi. Következő lépés bejelentkezni eredetvizsgálatra itt fotózkodás és adatellenőrzés jön, egy szakember megnézi az alvázszámot, motorszámot stb. át lett-e ütve és stimmel-e a papírokon lévővel, ide vigyük magunkkal az adásvételi szerződést mivel erre szükség lesz a vizsgálat elkezdéséhez. Ez a vizsgálat potom 18.500ft-ért megállapítja, hogy az autónk nem lett manipulálva (legalább is alvázszám és motorkód terén a kilométeróra itt nem számít). Megvan a csodás papír, hogy az autó „eredeti”! Mehetünk is az okmányirodába ahol a törzskönyv, régi forgalmi engedély, adásvételi szerződés leadása után kiállítanak nekünk egy új forgalmit és rendelnek egy új törzskönyvet, amit majd kiküldenek postán. Innen miután befizettük a vagyonszerzési illetéket, az új törzskönyvet, új forgalmit, szegényebben, de az új forgalmival távozunk, amiben már a mi nevünk szerepel innentől az autó a miénk. A pontos átírási költségeket az alábbi oldalon lehet kalkulálni http://kalkulatorlap.hu/atirasi_koltseg_kalkulator.html

Remélem mindenkinek hasznos volt ez a kis olvasmány és sok sikert kívánok az autóvásárláshoz!

további érdekességekért kövess minket facebookon : https://www.facebook.com/negykerek

50 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://negykerek.blog.hu/api/trackback/id/tr578341694

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

shred 2016.02.01. 10:41:47

Az adásvétellel, ill. ajándékozással történő tulajdonjog-változás között van különbség anyagiak tekintetében (adók, illetékek, stb.)?

Lengyel Bence · www.negykerek.blog.hu 2016.02.01. 10:47:43

Családon belüli ajándékozás esetében ( egyenesági rokonság ) vagyonszerzési illetéket nem kell fizetni és az eredetvizsga se kötelező bár ebben nem vagyok biztos új Kötelezőt viszont kötni kell az új tulajdonos nevére és a forgalmi és a törzskönyv kifizetését se lehet megkerülni

Medgar 2016.02.01. 10:59:26

"Vannak autók, aminek a beltere már 120 ezer kilométer után elpusztul és van, ami még 300.000km-nél is jól néz, ki ennek nézzünk, utána mielőtt megnézzük, keressünk szakadásokat a kárpiton nézzük meg a pedálokat a kormánykerék és kapcsolók kopását, ha van, "

Valós 300 000 km-nél alig látszik valami kopás az autók 90%-án. Amit 300 k-val hírdetnek és lepukkant az valójában a dupláját futotta.

100-150 ezret futott és 10-15 éves: 4700 db
www.hasznaltauto.hu/talalatilista/auto/0P5EDP2FF7FPGPWOMCUFI7EPOU3R0WRRJY12LUJ7WJ8I8MSO76OSIETZSIM8HC60JGHZK6I4QO8F9GAAJGK4HWPR38HYTQ2IDYQLOYJMMH2T2YTYEK51M7CQ0A994Z6YQRCAYE4M8TST1L7PQTDTA51IIWD8HLJJI4C12ZEC5T72Z0L2YZ2QYFI9A2R1FWY755GODQY0HPUIAGRC27A9U61SUHO9G/page5

100-150 ezret futott és 1-5 éves: 3600 db
www.hasznaltauto.hu/talalatilista/auto/0P5EDPA5F7FPGPQODH31Z1G4Y4RPDPQWYF0CDIF62EW4O4HDY941KS2Z1A2YKH3PMGCDHE5AFG19MW7D5G624QF1SRJTYF5PSK8T2JS4EMF8YM44DDO5EHZL6IDPLA6YE04AAE43YRY57788F05JZ66OL1DCD2M1U9PWIZQJL0USZAIF3MHK4WGZTH5W8JAU77R781YY323CHR9PL303Z6LGUHE9G/page5

Vicces...

Lengyel Bence · www.negykerek.blog.hu 2016.02.01. 11:03:47

@Medgar: Igen vannak. A cikkben említett elporladás például igaz a VW termékek jó részére ( régebbiek ) ahol a soft-touchnak nevezett puhafesték egyszerűen lemállik a műanyagról vagy a ragasztott szivacsos ülések ahol hamar elválik a kárpit a szivacstól és onnantól porlad . Sajnos Magyarországon az óratekerésnek még mindig megy a szekér de erről nem csak a nepper tehet hanem mi is. Idehaza 300.000 felett meg se néznek egy autót pedig nem feltétlen rossz .

Pipas 2016.02.01. 11:10:14

@Lengyel Bence: "erről nem csak a nepper tehet hanem mi is"

Közismert legenda: a csaló mellett az áldozat is hibás, mert ha eleve annyit akarna fizetni a kocsiért mintha átverték volna, akkor nem verték volna át. Nonszensz!

Exploiter 2016.02.01. 11:10:29

@Lengyel Bence:

Ezt már sokadszor olvasom és mindig felidegesít. Persze, lehet, hogy valakinek megéri 300.000 felett. Írja le, adja el annyiért, amennyiért tudja. Ja, hogy nem adnak annyit érte, mint egy 100.000-ért?
Hát nem is ér annyit B+. Ha valaki megvett egy kocsit újként és ment vele évi 60.000 km-t, akkor ne akarja már annyiért adni, mintha átlagosan használta volna. És nem érdekel senkit, mennyire megkímélt, meg szervizelt. Legyen is, hátha így valaki megveszi 30%-al olcsóbban. Mert ez így működik.
Ha ehhez az kell, hogy párezer óratekergetőt isis stílusban nyírjunk ki a főtéren, akkor szerintem megéri.

Medgar 2016.02.01. 11:11:17

@Lengyel Bence: Persze vannak ilyen autók, de ezekről pontosan tudni lehet... A baj ott kezdődik amikor a paraszt (bocsánat a tisztelt vevő) bemegy és igényli az átbaszást, mert ő havi 2-3 000 kilométert autózik, de a kinézett tíz éves autóban sok a 200 000..

Exploiter 2016.02.01. 11:15:51

@Medgar:

És akkor mi van? Ha minden kocsi 200 felett van, akkor majd vagy nem vesz autót, vagy beéri ennyivel, vagy kiad többet egy kevesebbet használtért.
Nem, senki nem igényli az átbaszást, engem is basztak már át, pedig direkt drágábban vettem, mint egy másikat, amivel lehet, hogy nem vertek volna át. Nem igényeltem, azt igényeltem volna, hogy a kocsi után köthessem az eladót és végighúzzam a hungárián padlógázzal.

Medgar 2016.02.01. 11:24:09

@Exploiter: Miért nem tetted, ha tényleg át lettél vágva végig kell csinálni a hercehurcát. Én is fél évig küzdöttem, de amikor a nepper felfogta, hogy vagy fizet vagy bíróság hirtelen megjött az esze. A baj az, hogy nincs megfelelő háttere a csalások kiszűrésének.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2016.02.01. 11:25:18

@Medgar: paraszt azért mert kevés km-eset szeretne? nincs valakinek joga arra hogy eldöntse milyen autót szeretne venni? hagyjuk már ezt a "vevők miatt tekergetünk" baromságot...

a geci nepper eleve úgy számol hogy behozza a lefingott 600e-s bömbit, visszatekeri 150-re, akkor talán el tudja adni némi haszonnal.

Lengyel Bence · www.negykerek.blog.hu 2016.02.01. 11:28:49

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Kérlek egy kicsit szofisztikáltabban fogalmazz ! Nem azt mondtam hogy a vevő itt a sáros szó sincs de azért azon mindenképp el kell gondolkodni hogy az a vevő egy 18-20 éves autót akar venni annyiért 120 ezer kilométerrel mint amennyibe a 450 ezret futott kerül !

báró Csekonics 2016.02.01. 11:33:23

@Exploiter: szerintem arra gondolt, hogy régen (Lada, Skoda, Kispolák) 100 ezernél nagygenerál, bontó, mártírhalál várt jellemzően a kocsikra. Manapság meg úgy pattan bele 100 ezer egy új kocsiba hogy meg se nyikkan. Nem igazán összehasonlítható egy ezerkettes Lada 100 ezre egy Octavia 100 ezrével (tényleg csak példa kedvéért írtam a típusokat).
A cikk amúgy eléggé pongyola, mert pont a motorteret nem kellett volna két mondattal elintézni.

Teljesség igénye nélkül:
- motor szép tiszta, frissen mosott: jelenthet igényes eladót is de azt is hogy amúgy szórja valahol az olajat...
Ha 'szép poros' - nem saras, pókhálós! - az jó jel.
- mindig hideg legyen a motor az első indításkor - ha meleg, akkor kezdjünk a szemrevételezéssel, hadd hűljön le.
- amúgy meg figyelni kell hogy van-e a nyilvánvaló drótos taknyolásokon kívül olyasmi hogy pl. nem szimmetrikusak a tartóelemek, zárhíd láthatóan meg volt bontva (és hegesztve!), motorháztető, motortér belseje átfújva / alapozva. hiányzik-e bármilyen 'apró' műanyag elem (szintén korábbi törésre utalhat, mint a korábbiak) Ha egy-két elem kicsit sérült az nem gond, ha fújva volt, az sem feltétlenül tragédia, a főtartók ne legyenek sérültek. Csomagtérben a pótkerék öblét érdemes még vizslatni hasonlókra figyelve mint a motortér esetében: mennyire 'gyári' az állapot. (matt fényezés ami akár halványul is kívülről befelé haladva, gyári bordák, hegesztés és más utólagos javítás nem látszik.
- ajtók gond nélkül nyílnak-záródnak, nem lógnak, csomagtér ajtót sem kell ötször odavágni hogy zárjon végre?
- rétegmérő jó ha van, de nem csak a külső elemeket célszerű mérni, hanem pl. A és B oszlopot is, tetőt, küszöböt, tető keretét, egyéb teherviselő elemeket.
- próbaúton melegedjen fel a motor (melegszik rendben? nem melegszik túl?) és persze minden fokozatban próbáljuk ki.
- utána a még meleg motort leállítva, újraindul-e rendben? (van olyan hiba ami pont meleg motornál jön ki)

Meg persze szerelőt akár előre megkérdezhet mindenki a típus szokásos nyavalyáiról.

Ja, hibakódolvasó jó, de azt sokkal kisebb eséllyel engedi a tulaj, mint a márkaszervizt.
Ha viszont abba nem megy bele hogy az ő jelenlétében, vevő(jelölt) kontójára megbontás nélkül megnézze a szerviz, az már gyanús!

Lengyel Bence · www.negykerek.blog.hu 2016.02.01. 11:36:00

@báró Csekonics: Tökéletesen leírtad ! Köszönöm :) Egyébként eddig hibakód olvasóval nem volt soha probléma ha nem laptopot hanem "dedikált" készüléket akartunk csatlakoztatni azt sose vette rosszul az eladó

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2016.02.01. 11:36:20

@Lengyel Bence:

A geci nepper akarja ugyannyiért eladni a 600 000-eset mint a 150 000-eset. Nyilván annyiért senki nem fogja megvenni, ezért bűncselekményhez folyamodik, hogy mégiscsak megtehesse.

A vevőnek joga van bármilyen kritériumokat felállítani, hogy milyen autót szeretne. Aztán ha nincs olyan, akkor majd valahol lejjebb ad az igényeiből.

A geciknek viszont nincs joguk órát tekergetni. Akkor sem ha azt próbálják bemagyarázni hogy csak a kedves vevő miatt...

Medgar 2016.02.01. 11:40:59

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: paraszt azért mert kettőig képtelen elszámolni. Csupán rá kellene keresni:
Magyarországon: 15-17 000 km az átlagos éves futás a németeknél 20-25 000 km.
Innen kezdve akarhat bárki 10 éves 100 000 alatti kocsit venni csak magát bassza át.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2016.02.01. 11:49:52

@Medgar: mert az "átlagos" azt jelenti hogy mindegyik olyan ugye, és nincs eltérés egyik irányba se ugye?

és még te mutogatsz másra hogy nem tud számolni.. gratulálok..

segítek: az "átlagos éves futás " semmit nem mond arról, hogy az egyes autóknak mennyi a futásuk. Ha az egyiknek 1000 a másiknak 32 000, akkor egyből kijött a 16500-as átlag.

segítek 2: valóban léteznek, akik az "átlag" alatt mennek, meg olyanok is akik felette. Akik átlag felett mennek, azoknak kellene végre megérteni a gecik mellett, hogy az bizony igen komoly értékcsökkentő tényező. Tessék nyugodtan beszámolni az autókázás árába, a benzinár mellé. És eladáskor aszerint belőni az árat.

Ha a kutyának se kell az 2 milliót futott autó, akkor így jártak. Nem megoldás a tekergetés, ami mellesleg BŰNCSELEKMÉNY.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.02.01. 12:03:08

Szuper is lehetne a poszt - és nagyon jókor jött, mert mostanában akarunk használt autót venni, viszont valószínűleg nagyobb kockázattal járó árverésen -, ha nem lenne tele a lehető leglogikátlanabb helyekre elhintett vesszőkkel.

Lengyel Bence · www.negykerek.blog.hu 2016.02.01. 12:09:48

@Mj: Teljes mértékben igazad van igyekszünk a hibák kijavításán addig is mindenkitől elnézést !

mqqq 2016.02.01. 12:17:44

Valaki be tudna avatni, hogy a szerződésbe nemrég bekerült "bizalmi vagyonkezelés" dolog mi a rák, és mikor kell igent/nemet írni? (Az okmányirodában se tudták, azt mondták, mindenki nemet ír és kész....) :D

báró Csekonics 2016.02.01. 12:25:42

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Sajnos annyit kell tudomásul venni hogy az emberek azért vesznek kocsit hogy használják és azért adják el mert nem akarnak költeni rá.
Nagy igazság.
Ezt kell szerintem mantrázni, mikor az ember kocsit megy nézni.
Ebből adódik hogy kevés kilométerrel ritkán adnak el kocsit. És azt általában havernak, csókosnak meg ilyesmi. Fel sem kerül a hahu-ra.

TurboRudi 2016.02.01. 12:31:51

Nemcsak a kocsit, az eladòt is meg kell nézni.

Kelly és a szexi dög 2016.02.01. 12:33:40

Együtt menni az eredetiség vizsgálatra és azután a papírokkal irány az okmányiroda - szintén együtt!
Aztán ha ott is minden ok, akkor át lehet adni a pénzt is.
Minden más vakrepülés...

szcsongor 2016.02.01. 12:33:45

Jó írás lett volna, de néhol a vesszők csak találomra vannak elszórva a mondatokban, a fogalmazás pedig sokszor zavaros.
"Megnéztünk mindent szerelmesek vagyunk, az autóba kell nekünk az eladó is rendesnek tűnik..."
"Kifizetjük, az autót megkötjük a szerződést."

"A szerződést 4 példányban kell 2-2 megírni egy ideje már csak a „Teljes bizonyító erejű okiratot” fogadják, el autó adásvételinek ajánlom ezt a sablont alkalmazni."

Kolondrum369 2016.02.01. 12:35:18

Igaz nem autó, hanem motor. Hetek óta lesek egy adott típust és igen érdekes dolgokat láttam már. Mivel tudom mit akarok igen belemásztam a típus történetébe és már az is mesél milyen színű, minden mesél. Nagyon sok eladó megbukott. A km óra állások motorok körökben a 30.000. Átlag minden ennyit futott, de nem voltam lusta egy motorhoz egy kereskedés tartozott. Az összes motorjukat megnéztem és pár ezres eltérésekkel 30.000km futásúak. Ami nem oda ki is írják, hogy sokat futott, de kiváló vas. Én sok embert végighallgattam a vonal végén voltak akik hülyének akartak nézni. Ezt akkor lehet ha tejesen laikusként megy oda az ember. Csakhogy volt már nagy motorom és amit kinéztem olyan szinten vágom, hogy a szín is mesél. Főleg ha egy 2008-ast nem gyártottak abban a színben. Ráadásul tudom, hogy az ülés alatt ott a csati, számítógép és lehet matatni. Innentől kezdve senkinek nem hiszek el semmit, majd mesél nekem a gumi, a féktárcsa, a markolat stb. Valahol hibáznia kellett és kiütközik a valós futás. Sajnos a tekerés sok kárt okozhat, mert nem poénból vannak kiemelt átnézések. Kimarad és az tekert óra alapján megy el akkor abból nagyobb galiba lehet mint hinné az ember. Nem lesz egyszerű dolgom az biztos. Újra nem telik. Hello Magyar valóság.

csorsza 2016.02.01. 12:39:55

Nézd át még egyszer (kétszer) a cikket, légy szíves. Borzalmas a központozás (hiánya) benne...

báró Csekonics 2016.02.01. 12:40:36

@Lengyel Bence: plusz egy kiegészítés, az anyagiakról.
Ha van mondjuk 100 makim az autóvételre (plusz a nagyjából fixen kalkulálható átiratási és egyéb költségek, pl. kötelező). Akkor további 20-50 makit kell tervezni az első évben 'karbantartásra'.

Ez nagyban függ magától a konkrét árkategóriától (azért 'makiban' számolok), az állapottól, a saját paranoiámtól (mi mindent cseréltetek le kérdés nélkül - csak olajat és szűrőket, vezérlést csak ellenőrzöm, vagy akár szép akár nem, megy az is a levesbe?)
Aztán persze vannak olyan kopó-fogyó dolgok, amiket jó eséllyel a régi tulaj már nem cserélt le mert úgyis mindjárt eladja (fékbetét, gumik, stb.), esetleg közelgő vizsga, apró hibák amik az üzembiztonságot nem befolyásolják de 'nem szépek', kiegészítők (pl. ha valakinek kell rá tetőcsomagtartó vagy vonóhorog de eredetileg nem volt).

prokee · http://blog.prokee.hu 2016.02.01. 12:41:18

Biztos nagyon jó a cikk, de az agyam görcsbe rándul, amikor megpróbálom elolvasni.
Ha nem tudsz helyesen írni, kérj meg valakit, aki tud, hogy olvassa át!

Lengyel Bence · www.negykerek.blog.hu 2016.02.01. 12:42:26

@báró Csekonics: Igen gondolkodtam mit hagytam ki ami még a megíráskor a fejemben volt hát azt hogy a vételár 25-30%-a mindig legyen meg tarcsiban ! köszi :)

csorsza 2016.02.01. 12:43:23

@Mj: Szuper lehetne, ha nem lenne a helyesírás mellett tartalmilag is felületes, elnagyolt.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.02.01. 12:50:35

@csorsza:

Szerintem inkább csak bevezetőnek vagy egyfajta vázlatos útmutatónak szánta, de szerintem a legfontosabb evidenciák egyike még így is szerepel benne: mindenképp lássa olyan (szak)ember, aki ért is hozzá, és akiben meg is bízol. (Illetve így is, úgy is költeni kell majd rá, akármilyen szép állapotú is.)

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2016.02.01. 12:52:05

@TurboRudi: nem tudnék ennél jobban egyetérteni...

Dr. Kix 2016.02.01. 12:53:51

Izé, az eredetiségvizsgát nem a lóvé kiköhögése előtt kell megejteni?

Nancsibacsi 2016.02.01. 13:09:18

@Pipas: @Lengyel Bence: "Magyarországon az óratekerésnek még mindig megy a szekér de erről nem csak a nepper tehet hanem mi is. Idehaza 300.000 felett meg se néznek egy autót pedig nem feltétlen rossz ."
Butaság. Azért nem néznek meg 300 ezer km feletti autót, mert feltételezik, hogy a 100 ezres futású csak jobb, mint a 300 ezres, és látják, hogy árban nincs csak 10-20% különbség. Ha az óratekerést minimum 5 év letöltendő szabadságvesztéssel büntetnék, és el is kapnának minden második óratekerőt, akkor nem lenne az nagy biznisz, hogy megveszek valamit 400 ezerrel, visszacsavarom 120 ezerre, és elteszem a 10-20% profitot.

Ma nagyon sokan azért vesznek használt autót, mert azt látják, hogy az autók csak öregszenek, öregszenek, de nem használja őket senki sem, mert nem mozdul benne a km számláló. Aztán mikor azt látják, hogy egy 15 éves, prémium utazóautóban autóban is csak 150 ezer km van (5 évet állt garázsban felbakolva, előtte templomba járt vele a vidéki fogorvos), viszont a vételára az újkorinak csak 20 százaléka, akkor úgy gondolják hogy ez baromi jó vétel. Pedig unikornisok nincsenek.

Chubbie 2016.02.01. 13:31:47

@Medgar: Nem feltétlenül... A magyar sokszor vett magának autót akkor is, amikor nem igazán volt rá szüksége, ezért elég sok kevés futású autót lehet látni ahhoz, hogy valaki ezekre "szálljon rá" mint potenciális vétel. pl. az ismeretségi körömben van valós 36 ezer km-t futott 9 éves Opel Astra, 84 ezres 1998-as SWift (uncsitesóm 2011-ben vette 16 300 km-rrel), 2001-es Mondeo 136 ezer km-rel, 80 ezret futott kettes golf, és Faterom is 2003-ban vett Renault 19-esével azóta összesen 58 ezer km-t ment. Vidéken elég sok a kevés km-es autó, más kérdés, hogy volt-e a közelben jó szervízlehetőség, meg ilyenek... Egyébként ezek miatt az példányok miatt megy fel az igény a közízlésben....

Medgar 2016.02.01. 14:00:18

@Chubbie: Igen ez a futás alja. Nem is ezeket tekerik, hanem az átlagtól felfele eltérőket. A nepper apróért beveszi, megtekeri és tovább adja. A szerencsétlen aki megveszi az élet császárának hiszi magát az első szerviz számláig...

Ezért ad reális képet az átlagos futás. Ha megnézed a hahu-t 2000-es kocsikból fenn van 3xxx darab és 2800 ebből 230 000 km alatt. Ha csak 15 000 km futással számolsz évente akkor az 225 000 km. Azt meg te is tudod, hogy ha egy tényleg jó kocsi lesz eladó azt az ismerősök viszik el...

PITTA 2016.02.01. 14:36:23

@Medgar: valós 258e-t futott gyári bőrkormányos Fabiámon már erősen látszik a használat.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2016.02.01. 14:43:23

@epidermis: egyik geci osztja az észt, ettől még nem lesz elfogadhatóbb amit csinálnak.

Void Bunkoid 2016.02.01. 14:51:37

@báró Csekonics: ez bizony így van, nekem is volt 12 éves, de csak 99 ezret futott autóm, és valóban ismerős vette meg :)

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2016.02.01. 15:06:47

@Medgar: ha elfogadjuk az elméletedet, miszerint NINCS a piacon valós alacsony futású autó (olyat amilyet a "parasztok" keresnek), akkor méginkább a geciknek köszönhetjük az irreális elvárásokat a vevők részéről, hiszen ők kreáltak olyan "ideális" autókat, amik valójában nem is léteznek, tehát normálisan igény se lehetne rájuk.

Medgar 2016.02.01. 15:55:10

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Van a piacon ilyen autó, de nem 2800 a 3200 eladóból. Lehet hőbörgni, hogy ilyen meg olyan gecik a nepperek - ami igaz is -, de ha valaki elhiszi, hogy Magyarországon csakis vidéki templomba járó fog és/vagy állatorvos nemdohányzó hölgyek árulnak garázsban tárolt 0 kilométeres 10 éves autókat az egyszerűen hülye.

Nekem másfél év alatt sikerült kocsit vennem, már Norvégiából hoztam volna amikor Komáromban megtaláltam a mostanit. Öt éves 112 000 km magyar tulaj bla-bla-bla... A probléma csak az volt, hogy benne maradt egy számla amit a német flottakezelő a német tulaj cégnek adott. Innen három telefon volt kideríteni, hogy 234 a 112, de mindent megkapott ami kellett és nagy részt autópályáztak vele. A nepper szeme kerekedett amikor közöltem vele a tényeket, utána még jobban amikor elhoztam...

Netuddki. 2016.02.01. 16:46:20

@Lengyel Bence: "Nem azt mondtam hogy a vevő itt a sáros szó sincs de azért azon mindenképp el kell gondolkodni hogy az a vevő egy 18-20 éves autót akar venni annyiért 120 ezer kilométerrel mint amennyibe a 450 ezret futott kerül !"

Persze, én meg a valós 100 ezret futott ótómat nem tudom árában eladni, mert az ára hallatán a "vevő" húzza a száját aztán megveszi a visszatekertet jóval olcsóbbért. Ergo, jelentős kárt okoz az óratekergető bűnöző. Mert az, bűnöző.

jogalany 2016.02.01. 17:21:24

Jó, használt autónál ez van, de mi a helyzet, ha az új Renault autóddal vannak javíthatatlan ? hibák, pl. hidegen szelephang van, magas a fogyasztás, az elektronikus gázpedál "ragad", stb, és a szakszerviz szerit nincs javítási lehetőség. Ilyen a program és részükről nincs tovább.

Netuddki. 2016.02.01. 20:20:54

@jogalany: Magánügy, nem ez a téma.

Asidotus 2016.02.01. 20:54:32

akkor mi van, ha a szokásos szerelő (akihez hosszú évek óta hordja az ember az autóját) árul autókat?
Érdemes tőle venni? úgyis ő kínlódik vele, ha rossz lesz benne valami.
(Nincs haveri viszony)

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2016.02.02. 10:16:05

Eredetvizsgálatra értelemszerűen még azelőtt visszük el, hogy aláírtuk volna az adásvételt, és 1 fillért is odaadtunk volna. Az megegyezés kérdése, hogy ki fizeti ki a díját. Célszerűen az eladó, ha az autó megbukik, akkor nem vesztettünk semmit.

csak egy néző 2016.02.02. 10:58:32

Eddig minden autóm eladásakor a forgalmi engedélynem azon részét, ahol a tulajdonos, tehát az én személyi adataim vannak az adásvételi szerződés aláírásakor letéptem és a szerződéshez tűzve, együtt az okmányirodában leadtam. Eddig még soha nem volt gondom, hogy az új tulaj nem íratta át.

BobbyEwing 2017.01.20. 12:11:39

Autoszkóp mobilappal helyben le lehet kérdezni az adatokat. A kereskedőt is rögtön szembesíteni lehet, ha kamut árul. Azzal is ennyibe kerül a lekérdezés, nem értem miért kell ilyen adatért egyáltalán fizetni. Ha ingyenes lenne, gondolom már neppernek lenne félnivalója
süti beállítások módosítása